CLICK CLICK

November 26, 2013

My Super Best Friend!

Aloha!! Cak! Seperti biasa, pukul 8 malam baru boleh menaip di sini. Kekeke. New schedule of life ;) Setiap orang dalam dunia ni, mesti ada kawan kan. Good friends, close friends, teman tapi mesra dan best friend. Aku semua kategori friend tu ada, except teman tapi mesra (haha!) and I've a super best friend too! :D

Super best friend aku unique, sebab dia bukan manusia. Dia haiwan :D
This is Orchid. Ain't my pet, but my super best friend! :D Orchid inilah peneman setia aku sepanjang aku emo dahulu kala. Tempat aku berkongsi segala suka dan duka. Untungnya berkongsi dengan Orchid ialah dia tak pernah membebel marah aku balik, aku bebas lepaskan semua kat dia :")

Teman sejati, teman ketawa dan menangis :D Aku memang selalu borak dengan dia. Bila aku sedih, aku cakap "Orchid, kau tau tak aku sedih hari ni", dia akan mengiau; bagaikan mengerti. Haha. Dia ni sekali dengar suara kita, dia akan jawab balik, that's why rasa macam berborak dengan dia :p

Bukan setakat teman sejati, teman ketawa, teman menangis; dia ni teman tidur aku jugak. Hahaha.
Sahabat setia comforters aku. Kadang-kadang bila aku boring or rasa sunyi, aku panggil dia dari katil; "Orchid, meh sini", dia akan naik pastu tido dekat aku. HAHA! YOU IS SO SWEET LAH ORCHID <3 Dia memang selalu lepak kat bilik aku, sofa and kerusi kat study table memang port dia. Hohoho.

Kisah last Sunday;
Mulanya, kau tido bawah aku tido atas. Tak sampai 5 minit pastu,
"Kita kan super best friend, mestilah tido sama-sama atas katil!!"

Muahahaha.. Sayang kau beribu lemon lah, Orchid. Harapan aku supaya kau membesar sihat bagai juara sampai hembusan nafas ku yang terakhir. I wanna grow old with you, my super best friend <3 Dan aku tau kenapa kau diam dan sabar bila aku membebel, merengek, menangis, meraung.. Sebab kau tak faham apa yang berlaku pun.

And that's why ailebbiu. HAHAHAHA. Kadang-kadang manusia hanya memerlukan telinga dan bahu, bukan mulut ;)

13 comments:

  1. hello.. comelnya!!! love so much kitten

    ReplyDelete
  2. So true,wlupun sbnrnya dia xphm..tp bila dia menjawab cakap kita..awww...melted...terharu..dan bole pelok2 tanpa rasa bersalah.. orchid yg bambam..homei sgt

    ReplyDelete
  3. suka kucing ye,,kat rumah sye ada byk kucing..tp kakak2 sye punye ,,sye tak suka sgt sbb ada alergik ,bdn gatal2 :(

    ReplyDelete
  4. akak pun suka kucing.kat rumah ni ada 2 ekor.sekor jumpa dalam longkang, sekor lg jumpa kat kaki lima kedai.

    ReplyDelete
  5. alahai comelnya~ nak kawan dengan dia jugak :D

    ReplyDelete
  6. Cat makes good companionship ^^ I never had a dog, but I know cats are.. they are somehow understand what are we going to say to them xD I missed my cat already lol D:

    ReplyDelete
  7. Kekdg ada kawan miaw pun bgus..terapi jiwa ni..tgk gelagat comel dia pun dah boleh buat kita seronok kan vee..

    Tima kasih tau bg kata2 semangat kat sya..hehe..klu ke sarawak nnti boleh jmpk2 dgn vee ^_^

    ReplyDelete
  8. Comelnya kucing ni... Macam nak culik je kucing ni... hahaha...

    ReplyDelete
  9. Cats always the best companion..hahaha...kak sally selalu lepaskan kemarahan kat kucing kat umah...dia pun akan pndg dgn faces like.... "kau kenapa perempuan..? meroyan..?"

    ReplyDelete
  10. Kalau dia naik tidur kt kaki tahan lagi vee.. yg tak tahan die tidur kt atas badan..haha

    ReplyDelete